diumenge, 25 de gener del 2009

Ahir dissabte, 24 de gener, dia mogut per el temporal de vent que ens va creuar per tot Catalunya, no vaig estar a casa, i és per això que no tinc dades ni d'ahir, ni d'avui, ja que ademés va fallar el corrent elèctric a Cerdanya, i les dades de l'estació meteo, s'en van anar en orris. He consultat estacions properes, Queixans i Saneja, i pel que he vist, el vent a Cerdanya no va ser gaire fort, d'uns 50 ò 60 km/h, que ja és força intensitat, pero no els disbarats que ha fet en d'atres indrets. Va ploure una mica , 6 mm, i el que si he pogut constatar és que el baròmetre va baixar fins els 985 hp, cosa mai vista per mi.
El fet de no estar a Cerdanya, és que el Servei Meteorològic de Catalunya, ha creat la XOM, Xarxa d'Observadors Meteorològics, i n'he estat escollit, junt amb un company de Das, per a formar-ne part, i justament ahir, estavem tots els col.laboradors a Barcelona, asistint a la presentació i les explicacións tècniques de tot el sistema, mentre arreu de Catalunya i de la peninsula ens passava la depressió tant profunda.
Amb la Xom, tota una sèrie de col.laboradors, es mirarà de que n´hi hagin 3 per comarca, avisarem quant en situacions de SMR, és superin els llindars, tant per neu, com fins ara, i també per pluja, tempesta, calamarsa/pedra, vent, estat de la mar, boira gebradora, pluja gelant i tornado/manega.
Les dades que s'aportin, seràn d'us public i amb total transparència, i és visualitzaràn, a partir del proper febrer, a la Web del Servei Metorològic de Catalunya http://www.meteo.cat/mediamb_xemec/servmet/, i tothom en podrà tenir informació detallada i en temps real.

2 comentaris:

Abelunimbus ha dit...

Ja et vaig dir que baixeríeu per sota dels 990! Per altra banda, segur que algun cop més fort va haver-hi. Em sap greu no haver vingut a lo de la XOM, però literalemnt m'era impossible, perquè no em vaig poder quedar dormir a BArcelona, i després de dues setmanes dormint tan poc, doncs clar. Tot i que tampoc vaig dormir massa acausa del temporal, pel sorol però també per l'esbarament. Ja et trucaré i m 0expliques.

Abelunimbus ha dit...

Per estat de la mar és difícil eh aquí dalt... Però mai se sap!